HU

 

A tartalom optimalizálása, avagy mi mindenre kell figyelni tartalomfeltöltéskor

A webhely legjobb teljesítménye érdekében körültekintően kell megírni, értelemszerűen kell megformázni, és optimalizálni is szükséges a szövegeket és a vizuális tartalmi elemeket.

Az alábbiakban felsoroltakról tud gondoskodni a webhely tulajdonosa, ha maga tölti fel a tartalmakat a webhelyére, de mi is szem előtt tartjuk ezeket a szempontokat, ha ránk bízza a tartalomfeltöltést.

 

 

Helyesírás

A sok elütés, helyesírási hiba hitelrontó hatású – még egy egyébként informatív, szellemes szöveg hatását, hatékonyságát, hitelességét is megsemmisíti. Ezért, a tartalomfeltöltési szolgáltatásunk keretében, ha a havi órákból megmaradt időbe belefér, korrigáljuk a szövegeket, ha pedig nem fér bele, külön is kínáljuk ezt a szolgáltatást.

Formázás, tördelés, layout

Ha a webhely tulajdonosa nem küld konkrét elképzelést arról, hogy hogyan szeretné elrendezni a tartalmat az oldalon, akkor is úgy töltjük fel a szövegeket és a képeket, videókat, hogy az elrendezés, a szövegformázás is megkönnyítse a látogatóknak a befogadást.

Ügyelünk rá például, hogy 

  • a célnak, a szöveg, tartalom értelmének legmegfelelőbb oldalelemeket használjuk a layout felépítésekor,
  • az elrendezés áttekinthető és logikus legyen, 
  • a szöveg és a háttér színe között megfelelő legyen a kontraszt
  • a formázások, a kiemelések összhangban legyenek a mondanivalóval, 
  • a betűtípusok, betűméretek, betűszínek és általában a színek pedig a branddel, arculattal.

Szövegszerkezet

SEO és akadálymentességi szempontból is ideális, ha a fejlécek (headingek) sorrendben követik egymást:

  • a címsor 1-ből egy darab van (Heading1, a HTML-ben a <h1> címke tartalma), a tartalom élén. A címsor 1 összefoglalja, miről szól az adott oldal egésze,
  • a tartalmat alszekciókra oszthatjuk címsor 2-k (Heading2, a HTML-ben a <h2> címke tartalma) használatával,
  • ha a címsor 2 szintű szövegrészeket további alszekciókra bontjuk, címsor 3-akat (Heading3, a HTML-ben a <h3> címke tartalma) használunk, stb.

Az ideális szerkezethez hozzátartozik, hogy „lefelé” nem ugrunk át címsorszinteket, vagyis H1 után nem következhet semmi más, csak H2. Felfelé persze más  a helyzet, hiszen ha pl. egy H5-ös szintű alszekció végén egyúttal véget ér egy H4-es és H3-as rész is, utána természetesen nyílhat egy új H2-es címszintű szekció.

 

<H1> Lakberendezés

<H2> Hálószoba

<H3> Komód

<H4> Fiókos

<H4> Polcos

<H3> Éjjeliszekrény

<H3> Ágy

<H4> Matrac

<H5> Habszivacs

<H5> Rugós

<H4> Párna, takaró

<H5> Természetes töltetű

<H5> Poliészter töltetű

<H2> Fürdőszoba

<H2> Étkező

 

A fejléceket soha nem használjuk formázásra, azaz nem használunk például heading 2-t pusztán azért, mert nagyobb betűméretű szöveget szeretnénk megjeleníteni. 

Ehelyett ilyenkor, ha egyszeri esetről van szó, használhatunk inline CSS-t, azaz forráskód módba váltva, beleírjuk a szükséges formázást a kódba, vagy, ha többször is szükség lesz ilyen szövegformázási stílusra, javasoljuk a felvételét a stílustárba, hogy a Stílus lenyíló listából választható legyen.

"arany betűszín" mint a stílustárból választható szövegformázás

Szövegelemek keresőoptimalizáláshoz

Ha nem kapjuk meg készen az oldalcímet és metaleírást a tartalommal együtt, akkor megírjuk. Ügyelünk rá, hogy jól formázottak legyenek, a hosszúságuk optimális legyen, vagyis lehetőleg ne legyenek levágva a Google találati listáján, és a kulcsszavak is szerepeljenek bennük. 

Képek szerkesztése, optimalizálása

Hogy a képekből is kihozzuk a maximumot, feltöltés előtt a képeket

  • értelemszerűen nevezzük el (pl. img0274636.png fájlnév helyett naplemente.png), és akárcsak más dokumentumok, a képek fájlneveiben sem használunk mást, csak ékezet nélküli kisbetűket, számokat és kötőjeleket,
  • megvágjuk, ha szükséges,
  • átméretezzük (pl. felesleges 10000 pixel szélességű képet feltölteni) és 
  • tömörítjük (erre a célra kiváló például a Tinypng/Tinyjpg).

Feltöltés után minden képnek adunk legalább egy üres alt attribútumot (“”), illetve ahol szükséges, megírjuk az alternatív leírásukat.

URL-ek

A használhatóság szempontjából fontos, hogy jól formázott, logikus felépítésű, adott esetben a webhely felépítését tükröző URL-eket készítsünk az egyes tartalmakhoz.

 

Tartalomkezelési árak