HU

 

Mi a keresőoptimalizálás, azaz a SEO?

A keresőoptimalizálás mindazokat a tevékenységeket jelenti, amelyekkel javítjuk a webhely minőségét:

  • minőségi tartalmakat publikálunk, amelyeket
  • könnyen megtalálhatóvá és feltérképezhetővé teszünk a keresők (mind a keresőrobotok, mind a kereső emberek) számára.

A keresőoptimalizálás célja a Google és más keresőmotorok találati listájának élére kerülés, hogy minél többen találják meg a webhelyet.

A SEO-nak klasszikusan három területét szokás megkülönböztetni: technikai SEO, on-page SEO és off-page SEO.

Google, Yandex, Yahoo, Bing

 

On-page SEO

Az on-page SEO a tartalom írását, szerkesztését, gondozását, azaz: optimalizálását jelenti. 

A keresőkben való rangsorolás szempontjából a minőségi tartalom a legfontosabb. A tartalom alapján vagyunk megtalálhatók a Google-ban és más keresőkben, a tartalom alapján dönti el a látogató, hogy értékes-e számára az oldal, nyújt-e neki valamit, érdemes-e tovább böngésznie, olvasnia rajta, esetleg még több oldalunkat is megnéznie, illetve később is visszatérnie.

Ha a tartalom szegényes vagy összecsapottnak tűnik, akkor még egy technikailag tökéletes website-tal és tökéletes SEO-beállításokkal is nehéz dolgunk lesz a Google és más keresőmotorok első oldalain való megjelenéssel – már ha van jelentősebb konkurenciánk, ha nem csak a márkanevünkre szeretnénk előre kerülni, illetve ha nem áll rendelkezésünkre korlátlan mennyiségű összeg, amit hirdetésre költhetünk.

A minőségi tartalom készítése mellett az optimális módon való feltöltésre sem árt figyelmet fordítani, hogy a gépek számára is könnyen feltérképezhető és értelmezhető legyen, amit írtunk.

Technikai SEO

A technikai keresőoptimalizáltság a webhely technikai hátterének kialakítását és megjelenítésének minőségét jelenti:

  • a webhely fejlesztési munkálatainak, a kódolásnak a minőségén,
  • a fejlesztés során alkalmazott technológiák korszerűségén és felhasználásának módján, illetve
  • a tárhely minőségén és teljesítményén múlik. 

A technikai felépítés minősége nemcsak a rangsorolásra lehet hatással, hanem a hirdetési költségekre is.

Bizonyos technikai SEO-beállításokat a tartalomkezelő rendszereken alapuló website-ok kezelői (szerkesztői, tartalomfeltöltői, tartalommenedzserei) maguk is el tudnak végezni egy felhasználóbarát felületen, tehát kódolás nélkül. Így például tudják szerkeszteni, optimalizálni a webhelytérképet, a HTML <head> részében levő page title és meta description elemeket, az átirányításokat stb.

Off-page SEO

Az off-page SEO a weboldal linkszerzésen vagy más csatornákon keresztüli népszerűsítését jelenti.

A linképítés szolgáltatásként is sok helyen igénybe vehető.

Ám a linkszerzésre a legbiztonságosabb, legjobban megtérülő, hosszútávon kamatozó és önműködő módszer az, ha minőségi tartalmakat írunk, készítünk, amelyeket a látogatók értékesnek, érdekesnek, hasznosnak találnak, és maguktól is szívesen megosztják, forrásként említik őket, és hivatkoznak rájuk a saját tartalmaikban.

 

+1: Helyi SEO (Local SEO)

A helyi vállalkozásoknak az ügyfelei, vásárlói, vendégei egy szűkebb földrajzi területről, tipikusan egy településen belülről kerülnek ki.

A pékségeknek, a kulcsmásolóknak, a cukrászdáknak, a fodrászszalonoknak stb. nem feltétlenül a saját weboldalon kivitelezett, jelentős idő- és/vagy anyagi befektetést igénylő tartalommarketing a fő eszközük a vevőszerzéshez. 

Nekik célszerű lehet, legalábbis első körben, a Google Cégem profiljukat maximális hatékonysággal használni, hogy minél láthatóbbak legyenek a Google Térképen és a Google térképes találatai között. 

Mind a Google Cégemben, mind a közösségi médiában közzétett minőségi posztok is sokat segítenek az ismertség növelésében, a bizalomépítésben, a helyi vásárlóközösség megerősítésében és bővítésében. 

Ha ezeket kinövik, illetve ha van kapacitás, akkor persze mindig jó a saját webhely is!

 

Saját weboldalt szeretnék!

""