Minőségi tartalom: mi az, miért fontos, és hogyan készítsünk ilyet?
Utoljára frissítve: 2023. 01. 27.
Huszár Ágnes
Elsősorban a tartalom határozza meg, hogy milyen lesz a felhasználó élménye az oldalról. Ezért a tartalom az alapja a keresőoptimalizálásnak (SEO-nak): a tartalom határozza meg, hogy milyen keresésekre és milyen pozícióban jelenünk meg a találati listákon.
Vannak esetek, amikor a tartalom kidolgozottsága kevésbé központi kérdés egy weboldalon.
Ilyen lehet például, ha
- nem üzleti célú a weboldalunk,
- az organikus (keresőkből érkező, nem fizetett) forgalom számunkra nem fontos ügyfélszerző csatorna,
- a weboldal a már meglévő ügyfélkörünk tájékoztatására szolgál,
- elegendő az, ha a márka- vagy cégnévre megjelenünk,
- vagy ha nemigen vannak konkurens webhelyek.
A webhelyek egy jó részének azonban az a célja, hogy
- minél jobb pozíciókban jelenjenek meg az oldalaik a keresőkben (mint pl. a Google),
↓ - így organikus (tehát nem fizetett) forgalom érkezzen rájuk,
↓ - és el is időzzenek a website-ukon a látogatók,
↓ - akiknek elnyeri a bizalmát a webhely annyira, hogy végül felvegyék a vállalkozással a kapcsolatot (vagy rendeljenek tőle, vagy feliratkozzanak a hírlevélre stb., azaz: konvertáljanak).
Az üzleti weboldalaknak általában konkurenciája is akad bőven.
Ezért az ilyen webhelyeknek fontos a minőségi tartalom – itt ehhez adunk ötleteket és szempontokat.