A keresőoptimalizálás, azaz a SEO és területei
A keresőoptimalizálás mindazokat a tevékenységeket jelenti, amelyekkel javítjuk a webhely minőségét:
- minőségi tartalmakat publikálunk, amelyeket
- könnyen megtalálhatóvá és feltérképezhetővé teszünk a keresők (mind a keresőrobotok, mind a kereső emberek) számára.
A keresőoptimalizálás célja a Google és más keresőmotorok találati listájának élére kerülés, hogy minél többen találják meg a webhelyet.
A SEO-nak klasszikusan három területét szokás megkülönböztetni: technikai SEO, on-page SEO és off-page SEO.
Ehhez jön negyediknek a helyi SEO (local SEO).
On-page SEO
Az on-page SEO a tartalom írását, szerkesztését, gondozását, azaz: optimalizálását jelenti.
A keresőkben való rangsorolás szempontjából a minőségi tartalom a legfontosabb.
A tartalom alapján vagyunk megtalálhatók a Google-ban és más keresőkben, a tartalom alapján dönti el a látogató, hogy értékes-e számára az oldal, nyújt-e neki valamit, érdemes-e tovább böngésznie, olvasnia rajta, esetleg még több oldalunkat is megnéznie, illetve később is visszatérnie.
Ha a tartalom szegényes vagy összecsapottnak tűnik, akkor még egy technikailag tökéletes website-tal és tökéletes SEO-beállításokkal is nehéz dolgunk lesz a Google és más keresőmotorok első oldalain való megjelenéssel – már ha van jelentősebb konkurenciánk, ha nem csak a márkanevünkre szeretnénk előre kerülni, illetve ha nem áll rendelkezésünkre korlátlan mennyiségű összeg, amit hirdetésre költhetünk.
A minőségi tartalom készítése mellett az optimális módon való feltöltésre sem árt figyelmet fordítani, hogy a gépek számára is könnyen feltérképezhető és értelmezhető legyen, amit írtunk.
Technikai SEO
A technikai keresőoptimalizáltság a webhely technikai hátterének kialakítását és megjelenítésének minőségét jelenti:
- a webhely fejlesztési munkálatainak, a kódolásnak a minőségén,
- a fejlesztés során alkalmazott technológiák korszerűségén és felhasználásának módján, illetve
- a tárhely minőségén és teljesítményén múlik.
A technikai felépítés minősége nemcsak a rangsorolásra lehet hatással, hanem a hirdetési költségekre is.
Bizonyos technikai SEO-beállításokat a tartalomkezelő rendszereken alapuló website-ok kezelői (szerkesztői, tartalomfeltöltői, tartalommenedzserei) maguk is el tudnak végezni egy felhasználóbarát felületen, tehát kódolás nélkül.
Így például tudják szerkeszteni, optimalizálni a webhelytérképet, a HTML <head> részében levő page title és meta description elemeket, az átirányításokat stb.
Off-page SEO
Az off-page SEO a weboldal linkszerzésen vagy más csatornákon keresztüli népszerűsítését jelenti.
A linképítés szolgáltatásként is sok helyen igénybe vehető.
Ám a linkszerzésre a legbiztonságosabb, legjobban megtérülő, hosszútávon kamatozó és önműködő módszer az, ha minőségi tartalmakat írunk, készítünk.
Azokat a tartalmakat, amelyeket a látogatók értékesnek, érdekesnek, hasznosnak találnak, maguktól is szívesen megosztják, forrásként említik, és linkelnek rájuk a saját tartalmaikban.
+1: Helyi SEO (Local SEO)
A helyi vállalkozásoknak az ügyfelei, vásárlói, vendégei egy szűkebb földrajzi területről, tipikusan egy településen belülről kerülnek ki.
A pékségeknek, a kulcsmásolóknak, a cukrászdáknak, a fodrászszalonoknak stb. nem feltétlenül a saját weboldalon kivitelezett, jelentős idő- és/vagy anyagi befektetést igénylő tartalommarketing a fő eszközük a vevőszerzéshez.
Nekik célszerű lehet, legalábbis első körben, a Google Cégem profiljukat maximális hatékonysággal használni, hogy minél láthatóbbak legyenek a Google Térképen és a Google térképes találatai között.
Mind a Google Cégemben, mind a közösségi médiában közzétett minőségi posztok is sokat segítenek az ismertség növelésében, a bizalomépítésben, a helyi vásárlóközösség megerősítésében és bővítésében.
Ha ezeket kinövik, illetve ha van kapacitás, akkor persze mindig jó a saját webhely is!