5 jel, hogy célszerű felújítani egy webhelyet
Ha az alábbi 5 állításból akár egy is igaz a webhelyére, akkor erősen ajánlott a felújítás:
A webhelye nem reszponzív
Ha a webhelye nem alkalmazkodik a különféle képernyőméretekhez, hanem minden eszközön pontosan ugyanúgy néz ki, ezért a látogatóknak mobilon jobbra-balra kell görgetniük és nagyítaniuk kell, hogy meg tudják tekinteni a tartalmakat, akkor ajánlott a reszponzív webhelyre való váltás.
Ha egyébként elégedett a dizájnnal, és a desktop nézetet megtartaná, akkor megrajzoljuk és megépítjük hozzá a mobilos nézetet.
Mobilbarát honlapot szeretnék!
Az oldalak lassan töltődnek be
A betöltési idő nagyban befolyásolja a felhasználói élményt, ami miatt ez ma már rangsorolási tényező is. Az internethasználók nagy része, különösen a mobilon netezők nemritkán csupán 2-3 másodpercig várnak, hogy egy oldal betöltődjön – ezután elhagyják az oldalt, és máshol keresik meg az információt.
Éppen ezért a böngészők (pl. Google, Bing) találati listáin előnyösebb pozícióhoz jut az, akinek gyorsabb a weboldala, sőt a hirdetés is sokkal olcsóbb egy jobb teljesítményű, technikailag keresőoptimalizált oldallal.
Ha elégedett a szerkezettel, a felépítéssel és a grafikus dizájnnal, csupán a betöltődési teljesítmény problémás, akkor a dizájn pontos lemásolásával is van lehetőség az oldal újraépítésére, de ha időszerű, ez jó alkalom lehet a grafikus dizájn felfrissítésére is.
Keresőoptimalizált webhelyet szeretnék!
Drupal 7-es a tartalomkezelője
Ha mind a felépítéssel, mind a grafikus dizájnnal, arculattal elégedett, de a tartalomkezelője Drupal 7-es, esetleg még korábbi verziójú, akkor biztonsági és hatékonysági okokból is erősen javasolt a Drupal 9-re való költöztetés.
Drupal 9-re költöztetném a webhelyemet
A webhelye legalább 3 éves
A három éve vagy még régebben készített webhelyek nem feltétlenül elavultak, de érdemes átgondolni, megfelelnek-e a felhasználók mai minőségi és/vagy esztétikai elvárásainak.
Előfordulhat, hogy a grafikus dizájnt korszerűnek, intuitívnak, felhasználóbarátnak érzi, viszont a navigáción, a linkszerkezeten, a felhasználói útvonalakon, az oldalak tartalmának szerkezetén változtatna (például tartalmi keresőoptimalizálási célból).
Az is lehet, hogy a szerkezettel, a funkciókkal, a felépítéssel elégedett, úgy gondolja, hogy a honlap tökéletesen be tudja tölteni a feladatát, felhasználóbarát, de a külleme idejétmúlt, nem megnyerő, nem intuitív, vagy a stílusa nincs összhangban a mondanivalóval vagy a cég, vállalkozás tevékenységével, szellemiségével.
Az is lehet, hogy a tartalmat és a dizájnt is megújítaná.
Ha a versenytársai webhelye könnyebben használható, tetszetősebb, korszerűbbnek tűnik, akkor jó eséllyel elérkezett az idő a megújulásra.
A tartalom nehézkesen frissíthető
Ma már nem szükségesek kódolási vagy technikai ismeretek ahhoz, hogy a tartalmat frissítsük. Ha az ön webhelyén csak szakember segítségével tölthető fel vagy módosítható a tartalom, akkor ideje tartalomkezelő rendszer, azaz CMS alapú webhelyre váltani. Ez is lehetséges a dizájn megtartásával, de akár egyúttal új grafikus dizájnt is kaphat a website-ja.
Drupal tartalomkezelőre váltok