HU

Grafikus webdizájn

A honlap grafikus dizájnja: 

  • alapulhat sablonon,
  • lehet teljesen egyedi,
  • lehet a már létező honlapjának másolata.

Sablonon (template-en) alapuló dizájn

A dizájnsablon alapú webhelyek kivitelezése gyorsabb és olcsóbb, hiszen kész grafikus dizájnnal dolgozunk, vagyis a grafikai tervezésre nem kell időt szánni és pénzt költeni.

Az, hogy egy webhely dizájnsablont használ, nem jelenti, hogy ugyanúgy néz ki, mint egy másik, ami ugyanazt a sablont használja. A színek, a betűtípusok megváltoztatásával, illetve a saját tartalommal, saját képekkel való feltöltéssel teljesen megváltozik egy sablon külseje. 

A költséghatékony Easy Build weboldalakon mindig a saját sablonunkkal dolgozunk, és a variálható oldalelrendezéses Flexi Build weboldalakon is használhatjuk a saját sablonunkat. Mivel ezt a sablont mi magunk építettük, nyugodt szívvel ajánljuk, hiszen tudjuk, hogy technikailag keresőoptimalizált, és a kódja teljesen tiszta.

De rengeteg megvásárolható sablon is rendelkezésre áll például a Themeforesten – ha ezek közül választana, segítünk megkeresni a céloknak legmegfelelőbbet.

A megvásárolható sablont nem kell egy az egyben változatlanul felhasználni: az Ön igényei szerint bizonyos fokig testreszabhatjuk. Például nem kell minden sablonoldalt vagy egy sablonoldal minden elemét felhasználni: kiválaszthatunk egyes elemeket a sablon különböző oldalairól, és kombinálhatjuk őket. Szinte mindig megváltoztatjuk a sablon színeit a megrendelő brandjének színeire, és a betűtípussal is gyakran ez a helyzet.

Egyedi webdizájn

Ha a sablonok nem felelnek meg a céljainak, webdizájner rajzolhat teljesen egyedik grafikus dizájnt a webhelyéhez. Az egyedi dizájnban csak a fantázia szab határt a megjelenítési lehetőségeknek, az animációknak stb., viszont az egyedi grafikus dizájnnal készült website-ok kivitelezése drágább és időigényesebb, mint a sablon alapúaké.

A dizájnerünk által alkotott grafikus tervet legtöbbször kép formátumban mutatjuk be az ügyfeleinknek. Kérésre videoprototípust is készítünk, amely nemcsak statikus képekkel szemlélteti a leendő weboldalt, hanem a grafikus által megtervezett animációkat, a weboldal használat közbeni működését is szemléltetni tudja. Ilyen volt például a Prompt.hu főoldaldizájnjának videoprototípusa:

A dizájnból vagy annak egyes elemeiből kérésre több változat is készülhet.

A jelenlegi dizájn pontos lemásolása

A már létező, jelenlegi dizájnjának a pontos lemásolása is választható opció, ha például szeretne Drupal tartalomkezelő rendszerre váltani, vagy egy régebbi verzióról Drupal 9-re költözne, de megtartaná a website-ja grafikus megjelenését, vagy esetleg annyi a fejlesztés célja, hogy reszponzívvá (mobilbaráttá) tegye a jelenlegi weboldalát.

Reszponzív webdizájn

Akár sablon, akár egyedi grafikus dizájn alapján dolgozunk, akár csak lemásolunk egy már létező dizájnt, a kész website minden esetben reszponzív lesz, azaz az elemek átrendezésével és átméretezésével alkalmazkodik majd bármilyen kijelzőmérethez. Így nemcsak asztali gépen, hanem mobil eszközökön (iPhone-on, iPaden, Android okostelefonokon és táblagépeken) is jól mutat és kényelmesen használható lesz. 

Miért olyan fontos a reszponzív dizájn?

  1. A kisebb kijelzőn böngésző látogatók közül kevesebben fognak visszafordulni (elhagyni az oldalt), mielőtt vásárolnának, feliratkoznának a hírlevélre, elolvasnák a tartalmat stb.
  2. Nincs szükség arra, hogy külön mobil webhelyet fejlesszünk, üzemeltessünk, tartsunk karban és szerkesszünk. 
  3. A Google ajánlása szerint a reszponzív webdizájn az iparág legjobb gyakorlata – reszponzív weboldallal jobbak az esélyei, hogy előbbre kerüljön a találati listán.

Teljes arculattervezés

Ha teljes arculattervezést kér, akkor a honlap látványtervén kívül a hírlevél és cégnévjegy látványtervét is elkészítjük, hogy minden céges dokumentumnak professzionális legyen a megjelenése, és tökéletesen passzoljanak egymáshoz.

 

Honlapot szeretnék!

 

Jó tudni: mi a webdizájn jelentősége a rangsorolásban?

Az új webhelyek tervezésekor és a régi webhelyek felújításakor rendszerint a webdizájn kérdése az első, ami felmerül. Ez érthető is, hiszen a dizájn a leglátványosabb eleme egy website-nak.

Ám fontos szem előtt tartani, hogy a látogatókat nem a dizájn, hanem a tartalom hozza a webhelyünkre, és az is marasztalja ott őket. Így a Google sem a dizájn, sőt nem is elsősorban a technikai minőség szerint rangsorol. A Google elsősorban aszerint rangsorol, hogy milyen a tartalom az adott website-on. Felújításkor ezért indokolt lehet legalább akkora hangsúlyt helyezni a tartalom felújítására, mint a grafikus dizájnéra. 

A dizájn szerepe az, hogy a tartalomnak esztétikus, a szemnek kellemes, modern, a cég arculatához illeszkedő külsőt adjon. A jó dizájn segít eligazodni egy oldalon, és megkönnyíti a website használatát. 

A dizájnnak közvetett szerepe lehet a rangsorolásban. Például az igényes grafika a megbízhatóság benyomását kelti, az átgondolva megtervezett szövegelem-stílusok pedig megtámogatják a könnyű értelmezhetőséget. Így egy jó webdizájn hozzájárulhat ahhoz, hogy a weboldal, webhely tovább meg tudja tartani a látogatókat, és így növelheti a konverziós arányt.

Fontos tudni: ha a minőségi, kiváló tartalmunk van, akkor gyakorlatilag bármilyen dizájnú oldallal is remek eredményeket fogunk elérni. Ezért legelőször is a tartalomba érdemes fektetni.