HU

Weboldalkészítési tanácsadás

Prompt Web
Utoljára frissítve: 2023. 01. 27.

A weboldal-készítési tanácsadás olyan szolgáltatás, amely útmutatást és támogatást nyújt a honlapok megtervezéséhez, elkészítéséhez (fejlesztéséhez) és karbantartásához.

Célja, hogy a vállalkozásoknak olyan weboldal készüljön, amely felhasználóbarát és hatékonyan segít az üzleti célok elérésében.

A tanácsadás már a nulladik lépésnél is fontos lehet: amikor felmerült a weboldalkészítés ötlete, de még nem tudja, pontosan mit és hogyan szeretne megvalósítani. Vagy épp ha már van weboldala, és fontolgatja, hogy lecseréli.

Rengeteg a lehetőség, nem nehéz elveszni a tervezésben!

Az első kérdés lehet akár az is, hogy:

„Szükségem van weboldalra egyáltalán?”

Elképzelhető, hogy van egy praktikus megelőző lépés.

Egy olyan megelőző lépés, amivel egyszerűen, fenntartható módon és költséghatékonyan megalapozhatja az online jelenlétét.

Sokszor az online stratégia, a weboldal is kiegészíthető az alábbiakkal:

  • Közösségimédia-oldalak, pl. üzleti Facebook-oldal, Instagram, Twitter, LinkedIn-profil.
  • Online piacterek (Amazon, Etsy…)
  • Mobilalkalmazások
  • Térképeken való megjelenítés (üzleti profil a Google Cégemben)
  • Videócsatorna, podcastok

 Az ezeken a platformokon, ezekkel az alternatívákkal szerzett tapasztalatok jól hasznosíthatók a majdani weboldal tervezése során is!

A tanácsadáson körvonalazható, hogy a weboldalnak mit kell tudnia, mire is van szüksége valójában a célközönségének és önnek.

Ha pedig eljött a saját webhely ideje, akkor merül fel a kérdés:

„Milyen weboldalam legyen pontosan?”

A tanácsadással megtervezhetők például az alábbiak, amivel számos buktató elkerülhető:

Mit kell tudnia a weboldalamnak, milyen funkciókra van szükségem?

Például:

  • Csak tartalom (szöveg, képek, videók) megjelenítését tudja?
  • Vagy interaktívnak kellene lennie, például ami a célom, ahhoz kelleni fognak űrlapok, kommentelési lehetőség, fórum funkció, értékelési lehetőség?
  • Szükséges, hogy lehessenek felhasználói fiókok a website-omon, hogy tudjanak regisztrálni a látogatók?
  • Kell hírlevél-feliratkozás?
  • Ha igen, a hírlevelezésem kezeléséhez elég lesz egy külső szolgáltatás használata, vagy saját, egyedi hírleveles rendszerre lesz szükségem?
  • Szükség lesz majd dinamikus tartalmakra, valós idejű frissítésekre?
  • Szükség lesz az adatok exportálására, importálására, és ha igen, hogyan csináljam?

(Néhány további példát talál az egyedi funkcionalitásra itt: Egyedi fejlesztésű weboldalak.)

Milyen tartalomra lesz szükségem?

  • Milyen oldalak legyenek? 
  • Mennyi tartalmat kell készítenem?
  • Milyen formátumú tartalmakat kell készítenem?
  • Hogyan lenne jó rendszerezni a tartalmaimat?
  • Mit tegyek a menübe, hogyan lehessen navigálni az oldalak között?

(A tartalom megtervezésével kapcsolatban inspirálódhat a minőségi tartalomról szóló oldalon, a navigációval kapcsolatban pedig a linkszerkezetről szóló oldalon adunk tippeket.)

Hogyan működjön a webshopom?

Például:

  • Hogyan fizessenek a vásárlóim, hányféle fizetési mód legyen?
  • Kelljen-e regisztrálni a fizetésnél, kellenek-e vásárlói profilok?
  • Mi legyen a termékoldalakon? 
  • Hogyan kezeljem a termékváltozatokat?
  • Mennyi kategóriaoldal legyen?
  • Szükségem lesz-e készletkezelésre?
  • Szükségem lesz-e fájlba való termékexportra, és ha igen, milyen formátumban?

(A webshopok funkcióinak megtervezéséhez ötleteket szerezhet a Webáruházak készítése oldalon!)

Milyen legyen a dizájn?

  • Szükséges egyedi webdizájnt készíttetnem?
  • Ha nem kell egyedi dizájn, milyen sablont válasszak?

(A dizájnról való döntésben segíthet az Egyedi vagy sablon alapú webdizájn – melyiket válasszuk? című oldalunk!)

Az se jó, ha túl sokat vállal a weboldallal, és az se, ha nem tudja majd megvalósítani vele azt, amit szeretne.

A tetszetősnek tűnő vagy bonyolult, de végül feleslegesnek bizonyuló funkciók zűrzavaros felhasználói élményhez, valamint megnövekedett fejlesztési és karbantartási költségekhez vezethetnek.

Az is fontos, hogy azok a funkciók, amelyek szükségesek ahhoz, amire használná a weboldalát, mindenképp meglegyenek, és praktikusan és fenntarthatóan legyenek megvalósítva.

A weboldalkészítés előtti tanácsadással sok buktató elkerülhető, például:

  • A stratégia hiánya: A célok egyértelmű megfogalmazása és stratégia nélkül nehéz olyan weboldalt készíteni, amely megfelel a weboldaltulajdonos céljainak, a célközönség igényeinek, és a kezelése is ésszerű.
  • A felhasználói élmény (UX) figyelmen kívül hagyása: Ha túlságosan csak az esztétikára, a dizájnra összpontosítunk, a felhasználói élmény figyelembevétele nélkül, akkor a létrehozott weboldal nehezen navigálható vagy nehezen használható lesz, ami magas visszafordulási és alacsony konverziós arányhoz vezethet.
  • A SEO figyelmen kívül hagyása: Ha a tervezés során nem tartjuk szem előtt a keresőoptimalizálás szempontjait (például a tiszta szerkezetet), az megnehezítheti, hogy a potenciális ügyfelek megtalálják a weboldalt, de akár azt is, hogy hatékony legyen a feltérképezése és az indexelése. 
  • A skálázhatóság figyelmen kívül hagyása: Ha a webhelyet nem a skálázhatóság figyelembevételével tervezik, az megnehezítheti vagy lehetetlenné teheti új funkciók hozzáadását vagy a jövőbeni forgalomnövekedés kezelését.
  • A folyamatos karbantartás figyelmen kívül hagyása: A folyamatos karbantartás és frissítések tervezésének elmulasztása azt eredményezheti, hogy a weboldal idővel elavulttá vagy biztonsági kockázatokkal szemben sebezhetővé válik.

Tanácsadás igénybe vételével minden célhoz megtalálható az a megoldás, ami

  • költséghatékonyan megvalósítható,
  • hatékonyan fog működni,
  • hatékonyan lehet kezelni,
  • fenntartható,
  • bővíthető, ha szükséges.

 

Akinek már van webhelye, idővel abban is felmerül a kérdés:

„Fel kell újítanom a weboldalamat?”

Ilyenkor is jól jöhet a tanácsadás, amelynek segítségével könnyebb eldönteni például, hogy:

  • Elavultnak számít-e már a weboldal kinézete? Ha igen, hogyan és mit lenne érdemes változtatni a dizájnon?
  • Az új funkciókat a régi weboldalba érdemes beépíteni, vagy a modernebb technológiák, a régi CMS nehézkessége vagy más ok miatt praktikusabb akkor már újraépíteni az oldalt?
  • Érdemes lenne újrarendszerezni a tartalmakat, vagy még jól eligazodik köztük a webhely tulajdonosa is és a látogatók is?
Kategóriák:
Weboldalkészítés