Tartalomaudit és tartalomfelújítás: a szövegek és a webhelyszerkezet optimalizálása
Ha javítani szeretné az oldalainak a helyezéseit a keresőkben, akkor a tartalom átvizsgálásával, optimalizálásával, felújításával érdemes kezdeni.
A rangsorolásban ugyanis semmi sem fontosabb, mint a tartalom minősége. Elsősorban ezen múlik, hogy mennyi időt töltenek el a weboldalon, webhelyen a látogatók, és mennyien fordulnak vissza.
A felújítás első lépéseként éppen ezért javasolt a tartalmat felülvizsgálni, és a grafikus dizájnt a felújított, újratervezett oldal- és webhelyszerkezetre elkészíttetni.
A szövegek optimalizálása
- nyelvi ellenőrzés (korrektúra: helyesírási tévesztések, elütések, egyeztetési hibák, szóismétlések stb. kiiktatása),
- a megfogalmazás optimalizálása (hogy a szöveg minél jobban olvastassa magát, legyen lényegretörő, ne legyenek benne ismétlődések, végig megőrizze a relevanciáját, logikus legyen a felépítése – de a mondanivaló és a szerző egyedi stílusa megmaradjon),
- a szövegek optimális tagolása (hogy az eligazodást és értelmezést minél hatékonyabban segítsék a megfelelő helyeken hozzáadott, megfelelő szintű, leíró címsorok),
- a bővítési lehetőségek jelzése (hogy hol és mivel javasoljuk kiegészíteni a szöveget, hogy még értékesebb vagy szélesebb közönség számára is érthető legyen).
A szerkezet optimalizálása
- a csekély információtartalmú, redundáns, nem releváns oldalak kiszűrése,
- javaslatok a szerkezetet vagy az információtartalmat jelentősen javító oldalak (kategóriaoldalak, aloldalak) hozzádására,
- az értékes, de önmagukban csekély információtartalmú oldalak összeszerkesztése egy erős, új oldallá, vagy a tartalmuk beépítése más oldalakra,
- az egy oldalra sűrített, de több önálló oldalon jobban érvényesülő tartalmak több külön oldallá szerkesztése,
- az eredeti helyükön nem vagy kevésbé releváns tartalomrészek vagy teljes oldaltartalmak átmozgatása olyan oldalakra, amelyeken valóban relevánsak,
- a belső linkszerkezet felhasználó- és keresőmotor-barátabbá tétele,
- javaslattétel a navigáció (főmenü, másodlagos menü, footer menü) optimalizálására.
Az ellenőrzéssel érdemes külső segítséget megbízni.
A saját írást ugyanis nehéz a látogatók szemével olvasni, és annyi teljesítményjavítási lehetőséget meglátni benne, mint egy elfogulatlan olvasó.
Ugyanez igaz a szerkezetre: a tartalom írójának sokszor igen nehéz annyira eltávolodnia a webhelytől, hogy észrevegye a lehetőségeket az értelmi hierarchia linkszerkezetbeli leképezésére, vagy éppen felfedezze a szerkezet hiányzó pilléreit.